Klantenservice Mobiel

Tele2 mobiel Facturen betalen en uitleg


Op deze pagina vind je informatie over het betalen van je facturen voor Tele2 mobiel en lees je wat je moet doen als je een betalingsachterstand hebt. Kies hieronder over welk onderwerp je uitleg wilt.
Je mobiele abonnement afsluiten doen we niet zomaar. We hebben geprobeerd om je te informeren via een sms, telefoontje of een brief, afhankelijk van de situatie. Mogelijke redenen van afsluiting kunnen zijn dat er iets mis is met de betaling van de facturen. Of omdat je verbruik onverwacht hoog was en we je hebben afgesloten om je te beschermen tegen hoge kosten.

Heraansluiten en betalen

Betaal vandaag nog via iDEAL!
Elke factuur wordt eenmalig via automatische incasso van je rekening afgeschreven. Indien de eenmalige incasso niet is gelukt, ontvang je een herinnering van Tele2. Ook bestaat er de mogelijkheid om via iDEAL in MijnTele2 en via de iDEAL-link in de sms de openstaande factuur te betalen. Indien je bent afgesloten, word je na de iDEAL-betaling via MijnTele2 weer automatisch aangesloten.

Wat is belangrijk om te weten

  • iDEAL is alleen beschikbaar nadat de automatische incassodatum is verstreken en de betaling is mislukt
  • Zodra je achterstand van betaling naar het incassobureau is gegaan, kun je niet meer via iDEAL je openstaande factuur betalen

Handmatig overmaken
Ook kun je handmatig het factuurbedrag naar Tele2 overmaken.
Let op: Schrijf bij het betalingskenmerk duidelijk je factuurnummer. Dit kun je terugvinden in de MijnTele2 omgeving. Hier vind je onze rekeningnummers.

Vergeet je laatste factuur niet!
Heb je de laatste factuur, van deze maand, betaald? Als je wél de achterstand, maar niet je laatste factuur betaalt, worden onze diensten namelijk nog steeds afgesloten. Let hier dus goed op.

Incassobureau
Wacht niet te lang met betalen. Wanneer de rekening na 28 dagen niet voldaan is, wordt het dossier overgedragen aan het incassobureau. Helaas zul je dit dan verder af moeten handelen met het incassobureau. We raden je aan om met hun contact op te nemen.

Zo zorg je ervoor dat je weer wordt aangesloten

Zorg ervoor dat alle openstaande facturen zijn voldaan, zodat je weer aangesloten kan worden. Zodra je betaling verwerkt is, word je binnen 5 werkdagen aangesloten. Er worden aansluitkosten à €28,- in rekening gebracht op je volgende factuur. Het is belangrijk dat je je factuurnummer vermeldt zodat je betaling gekoppeld kan worden aan jouw account. Indien we je betaling niet herkennen, zal deze na twee weken worden teruggestort op je bankrekening.

Incassodossier
Betaal de openstaande facturen dan bij het incassobureau. Alle daaropvolgende niet betaalde facturen worden doorgestuurd naar het incasso bureau indien de automatische incasso mislukt.

Let er op dat je bij de betaling de juiste informatie meegeeft zoals je factuurnummer. Ontbreken deze gegevens dan kunnen wij de betaling niet aan jouw account koppelen en zal het bedrag binnen twee weken automatisch worden teruggestort op je rekening. Je dient je openstaande factuur dan nog wel te voldoen.

Veelgestelde vragen:
Ik ben afgesloten, wat nu?

Tele2 sluit je nooit zomaar af. Het kan zijn dat er iets mis is met de betaling van de facturen of omdat je verbruik onverwacht hoog was. We hebben wel geprobeerd om je te informeren via een sms, telefoontje of een brief, afhankelijk van de situatie. Om weer aangesloten te worden, dien je alle openstaande bedragen te voldoen.

Om je openstaande saldo in te zien, kun je inloggen op je MijnTele2. Daar klik je op het kopje ‘Mijn Facturen’. Hier kun je je openstaande facturen bekijken. Om je betaling snel en correct te verwerken gebruik je de mogelijkheid om via iDEAL te betalen. Wij sturen je deze toe.

Ik heb een brief van het incassobureau gekregen, wat nu?

Wanneer je een brief van het incassobureau ontvangt, betekent dit dat wij één of meerdere openstaande facturen hebben overgedragen aan het incassobureau. Wanneer je vragen hierover hebt, verzoeken wij je telefonisch contact op te nemen met het incassobureau. Je kunt altijd bezwaar indienen via het incassobureau.

BOS Incasso, telefoonnummer: 088-267 00 27.
Openingstijden: iedere dag van 08:30 tot 12:30 uur en 13:00 tot 17:00 uur.

Wanneer word ik afgesloten als ik niet op tijd betaal?

Binnen 23 dagen moet bij Tele2 het geld binnen zijn voordat je wordt afgesloten. Wanneer je pas op het laatste moment betaalt, riskeer je toch afgesloten te worden omdat het soms even kan duren voordat je betaling verwerkt is.

Wanneer word ik weer aangesloten?

Dit hangt af van de reden van afsluiting. Als je een betaalachterstand hebt, wordt je weer aangesloten als de betaling van alle facturen binnen is, dus ook van je laatste factuur. Je diensten worden na het betalen van de factuur binnen 1 werkdag weer aangesloten.
Ook als de IDeal betaling in het weekend gedaan wordt. Een handmatige betaling kan tot 5 werkdagen duren voordat deze verwerkt is. Als er sprake is van hoogverbruik, kijken we eerst waarom je kosten hebt gemaakt en sluiten we je in overleg weer aan.

Ik heb betaald aan het incassobureau, maar ben nog niet aangesloten?

Na betaling kan het nog 5 werkdagen duren voordat je weer wordt aangesloten. Let er wel op dat je bij je betaling de juiste gegevens hebt vermeld. Bestaat hier nog onduidelijkheid over, neem dan even contact op met het incassobureau.

Hoe herken ik dat de sms die ik ontvang om een betaling te doen via IDEAL ook echt van Tele2 is?

De afzender van de sms is Tele2. Je ontvangt per sms een link naar Buckaroo , dit is een tussenpartij waarmee Tele2 werkt. Vanuit hier staan al je gegevens vermeld zoals factuurnummer, bedrag etc. Het factuurnummer kun je vinden midden in het scherm, je kunt dit altijd controleren in MijnTele2. Bij de afbetaling van een toestel begint dit altijd met HS. Bij de betaling van een openstaande factuur begint dit factuurnummer met NL. Als de betaling gelukt is ontvang je een bevestiging van Buckaroo. Indien je betaalt via MijnTele2 word je na betaling weer teruggeleid naar MijnTele2.