Uitleg van je factuur Informatie en uitleg over de facturen van Tele2

We vallen je niet lastig met papieren facturen. Tuurlijk niet! Het is immers de 21e eeuw! Je checkt ‘m via MijnTele2 en de Tele2 app. Ook krijg je altijd een e-mail als er een nieuwe factuur is. We hebben daarnaast een handig overzicht van je facturen. Je kunt ze downloaden en je verbruik zo tot in detail bekijken.

Alle soorten facturen op een rij Hier lees je meer over de verschillende facturen van Tele2 Mobiel. Kies hieronder over welke factuur je uitleg wil.

  • Je eerste factuur

    Je eerste rekening kan hoger zijn dan je had verwacht. Dit komt door eenmalige kosten zoals de aansluitkosten. We tonen de kosten en kortingen op je factuur inclusief btw.

    Jouw factuur wordt elke maand rond de 25e afgeschreven. Deze informatie vind je ook bovenaan op de startpagina van je MijnTele2-account.

    Meer informatie over de kosten op je factuur
  • Factuur na een wijziging

    Als je jouw belbundel of databundel wijzigt, dan ziet je eerstvolgende factuur er anders uit dan dat je gewend bent. Op deze factuur zijn alle kosten en kortingen van die maand automatisch aangepast. Heb je een andere bundel genomen? Dan betaal je die vanaf de dag dat de bundel begon. Voor je oude bundel zie je dan een minteken staan, omdat je minder hoeft te betalen voor deze bundel.

  • Factuur na een verlenging

    Als je je contract hebt verlengd, zien je facturen rondom de verlenging er net even anders uit dan je gewend bent.

    We brengen de nieuwe bundel vanaf de ingangsdatum van de verlenging in rekening, en je oude bundel tot deze datum. Op je factuur zie je dan dus twee keer kosten voor je abonnement, maar niet de volledige kosten.

    Als je je abonnement verlengt met een nieuwe telefoon, kan het zijn dat er voor je nieuwe telefoon kosten in rekening worden gebracht. Die zie je dan terug op je factuur.

    Als je in de laatste periode van je oude abonnement nog kosten buiten je bundel hebt gemaakt, brengen we die kosten in rekening op de eerste factuur na ingang van je nieuwe abonnement.

    Voorbeeld factuur na verlenging
  • Eindfactuur

    Als je weggaat bij Tele2 ziet je eindfactuur er anders uit dan je gewend bent. We maken een eindafrekening als je kosten hebt gemaakt of wanneer je te veel betaald hebt.

    • Je betaalt je vaste maandkosten.
    • Heb je in de laatste periode nog kosten buiten je bundel gemaakt, omdat je meer gebeld, ge-sms’t of ge-internet hebt dan in je abonnement zit, dan betaal je hiervoor.
    • Heb je te veel betaald? Dan storten we de te veel betaalde kosten binnen 2 weken terug op je bankrekening.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn facturen inzien en betalen?

    Je checkt je factuur via de MijnTele2 omgeving en in de MijnTele2 app. Daar vind je ook een toestelfactuur als je via ons een telefoon hebt gekocht. Heb je jouw factuur niet betaald? Dan kun je dit meteen doen via iDeal. Je betaling is dan binnen 1 uur verwerkt.

  • Ik begrijp mijn factuur niet of ben het niet eens met de inhoud.

    Heb je vragen of opmerkingen over je factuur? Je kunt dan het beste bellen met onze klantenservice.

  • Wat betaal ik aan aansluitkosten?

    De aansluitkosten voor Sim Only zijn € 20. Voor een abonnement met telefoon betaal je € 30 aansluitkosten.

  • Wat betekent Toestelkrediet op mijn factuur?

    Dit betekent dat jij je telefoon in termijnen betaalt, in plaats van in 1 keer bij het afsluiten van je abonnement. Zodra je de laatste termijn betaalt vervallen de kosten voor je telefoon. Alle kosten die je ziet op je toestelfactuur, staan straks ook vermeld op je eerste factuur. De kosten voor je telefoon worden, net als de kosten voor je abonnement, maandelijks automatisch geïncasseerd.

  • Hoe weet ik of een e-mail echt van Tele2 komt en geen phishing of spam is?

    Goed dat je hier scherp op bent! Je ontvangt onze e-mails altijd van een e-mailadres dat eindigt op @tele2.nl, @service.tele2 of @sales.tele2.nl. Twijfel je? Open de mail dan niet en check je factuur via de MijnTele2 omgeving en in de MijnTele2 app. Dan zit je sowieso goed.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.
Wil je liever mailen? Gebruik dan ons contactformulier.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2