Uitleg van je factuur

Je checkt je factuur via de Tele2 app. Ook krijg je een e-mail als er een nieuwe factuur is. Heb je een wijziging aangebracht in je bundel, je contract verlengd of opgezegd? Dan ziet je factuur er anders uit. Op deze pagina lees je meer over de verschillende soorten facturen van Tele2.

Alle soorten facturen op een rij Kies hieronder over welke factuur je uitleg wil.

  • Je eerste rekening kan hoger zijn dan je had verwacht. Dit komt door eenmalige kosten zoals de aansluitkosten. We tonen de kosten en kortingen op je factuur inclusief btw.

    Jouw factuur wordt elke maand rond de 25e afgeschreven. Deze informatie vind je ook bovenaan op de startpagina van je MijnTele2-account.

    Meer informatie over de kosten op je factuur
  • Als je jouw belbundel of databundel wijzigt, dan ziet je eerstvolgende factuur er anders uit dan dat je gewend bent. Op deze factuur zijn alle kosten en kortingen van die maand automatisch aangepast. Heb je een andere bundel genomen? Dan betaal je die vanaf de dag dat de bundel begon. Voor je oude bundel zie je dan een minteken staan, omdat je minder hoeft te betalen voor deze bundel.

  • Als je je contract hebt verlengd, zien je facturen rondom de verlenging er net even anders uit dan je gewend bent.

    We brengen de nieuwe bundel vanaf de ingangsdatum van de verlenging in rekening, en je oude bundel tot deze datum. Op je factuur zie je dan dus twee keer kosten voor je abonnement, maar niet de volledige kosten.

    Als je je abonnement verlengt met een nieuwe telefoon, kan het zijn dat er voor je nieuwe telefoon kosten in rekening worden gebracht. Die zie je dan terug op je factuur.

    Als je in de laatste periode van je oude abonnement nog kosten buiten je bundel hebt gemaakt, brengen we die kosten in rekening op de eerste factuur na ingang van je nieuwe abonnement.

    Voorbeeld factuur na verlenging
  • Als je weggaat bij Tele2 ziet je eindfactuur er anders uit dan je gewend bent. We maken een eindafrekening als je kosten hebt gemaakt of wanneer je te veel betaald hebt.

    • Je betaalt je vaste maandkosten.
    • Heb je in de laatste periode nog kosten buiten je bundel gemaakt, omdat je meer gebeld, ge-sms’t of ge-internet hebt dan in je abonnement zit, dan betaal je hiervoor.
    • Heb je te veel betaald? Dan storten we de te veel betaalde kosten binnen 2 weken terug op je bankrekening.

Veelgestelde vragen

  • Je checkt je factuur via de MijnTele2 omgeving en in de Tele2 app. Daar vind je ook een toestelfactuur als je via ons een telefoon hebt gekocht. Heb je jouw factuur niet betaald? Dan kun je dit meteen doen via iDEAL. Je betaling is dan binnen 1 uur verwerkt.

  • Wil je meer uitleg over je Tele2 factuur? Er zijn verschillende oorzaken waardoor je misschien extra kosten op je factuur hebt. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

  • De aansluitkosten voor Sim Only zijn € 20. Voor een abonnement met telefoon betaal je € 30 aansluitkosten.

  • Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Daarom verhogen wij elk jaar op 1 juli de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en welke gebaseerd is op voorafgaande kalenderjaar. Deze is voor dit jaar vastgesteld op 2,7%. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. We voeren geen inflatiecorrectie uit als je contract 3 maanden of korter geleden is ingegaan.

    Het kan ook zijn dat je factuur hoger is uitgevallen door buiten-de-bundel kosten. Kijk hier voor meer informatie.

  • Dit betekent dat jij je telefoon in termijnen betaalt, in plaats van in 1 keer bij het afsluiten van je abonnement. Zodra je de laatste termijn betaalt vervallen de kosten voor je telefoon. Alle kosten die je ziet op je toestelfactuur, staan straks ook vermeld op je eerste factuur. De kosten voor je telefoon worden, net als de kosten voor je abonnement, maandelijks automatisch geïncasseerd.

  • Goed dat je hier scherp op bent! Je ontvangt onze e-mails altijd van een e-mailadres dat eindigt op @tele2.nl, @service.tele2 of @sales.tele2.nl. Twijfel je? Open de mail dan niet en check je factuur via de MijnTele2 omgeving en in de Tele2 app. Dan zit je sowieso goed. 

    Lees meer over phishing
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30 (feestdagen: gesloten)

Bekijk telefoonnummers

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel hier je vraag. Tara staat je graag te woord! Geen wachttijd én supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Chatbot

Vraag het aan Tara. Komt ze er niet uit? Dan neemt een medewerker het gesprek over.

Start de chat