Geblokkeerd

Blokkade door betalingsachterstand

Ben je met jouw abonnement afgesloten van het netwerk? Dat gebeurt niet zomaar. Waarschijnlijk komt dit omdat je na meerdere herinneringen een rekening nog niet hebt betaald. Of je verbruik is onverwacht hoog. We sluiten je dan af om je te beschermen tegen hoge kosten. Check hier hoe je zo’n blokkade opheft.

Niet op tijd betaald

Je abonnement wordt geblokkeerd als je na meerdere herinneringen niet op tijd hebt betaald. Heb je een blokkade? Betaal direct je openstaande factuur via iDEAL. De blokkade wordt na je betaling automatisch na 1 uur opgeheven. Zo ben je snel weer bereikbaar en kun je gewoon weer appen. Heb je na 1 uur nog geen netwerk? Zet je telefoon smartphone een paar seconden op de vliegtuigmodus of start hem opnieuw op.

Natuurlijk sluiten we je niet zomaar af. We waarschuwen je eerst met betalingsherinneringen. Om een blokkade te voorkomen vragen we je om je facturen zo snel mogelijk te betalen. Dit kan online via iDEAL of via automatische incasso.

Bedrag overmaken

Goed om te weten: iDEAL is de makkelijkste én snelste manier om te betalen. Maak je het bedrag handmatig over, dan wordt je blokkade niet automatisch binnen 1 uur verwijderd, maar binnen enkele werkdagen.

 

Opvallend hoge kosten

Het kan ook zijn dat je in korte tijd opvallend hoge kosten hebt gemaakt. Bijvoorbeeld omdat je in het buitenland bent en je telefoon hebt gebruikt. In dat geval kunnen wij ervoor kiezen om je af te sluiten voor je eigen bestwil. Zo beschermen we je tegen nog meer kosten. Wil je niet dat we dit doen? Laat het ons weten, dan heffen we deze blokkade snel voor je op.

Veelgestelde vragen

  • De beste en snelste manier is via iDEAL. Zo is je blokkade vaak na 1 uur al opgeheven.

  • De blokkade van je simkaart wordt 1 uur na het ontvangen van je betaling opgeheven.

  • Waarschijnlijk hebben de herinnering en betaling elkaar gekruist. In dat geval kun je de herinnering als niet verzonden beschouwen.

  • Soms lukt het even niet om te betalen. Geen reden tot paniek. Je kunt bij ons, onder bepaalde voorwaarden, een betalingsregeling aanvragen. Met een betalingsregeling betaal je het bedrag in delen. Je kunt als je geblokkeerd bent niet om uitstel van betaling vragen. Je moet de factuur dus zo snel mogelijk betalen.

    • Als je openstaande saldo € 30,- of hoger is
    • Voor nieuwe klanten: je moet de eerste drie facturen wel betaald hebben
    • Zakelijke klanten kunnen geen betalingsregeling treffen

    Alvast goed om te weten

    • Je krijgt binnen de betalingsregeling geen uitstel van betaling
    • Je krijgt tijdens de regeling een blokkade. Hierdoor kun je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers, en sms-diensten gebruiken.
    • Tijdens de betalingsregeling kun je in je MijnTele2 account de status van je regeling bijhouden
    • Tijdens de regeling kun je je abonnement niet wijzigen of verlengen
    • Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd
    • Als je je tijdens de betalingsregeling niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan Tele2 verdere maatregelen nemen

    Wil je een betalingsregeling aanvragen?
    Log in op MijnTele2 en bekijk je facturen. Als je een factuur nog niet betaald hebt, zie je een knop waarmee je de betalingsregeling aanvraagt.

  • We heffen de blokkade 1 uur na het ontvangen van je betaling op.

Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30 (feestdagen: gesloten)

Bekijk telefoonnummers

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel hier je vraag. Tara staat je graag te woord! Geen wachttijd én supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2