Geblokkeerd

Blokkade door betalingsachterstand We verwijderen blokkades zo snel mogelijk na je betaling

Ben je met jouw abonnement afgesloten van het netwerk? Dat gebeurt niet zomaar. Waarschijnlijk komt dit omdat je na meerdere herinneringen een rekening nog niet hebt betaald. Of je verbruik is onverwacht hoog. We sluiten je dan af om je te beschermen tegen hoge kosten. Check hier hoe je zo’n blokkade opheft.

Niet op tijd betaald

Je abonnement wordt geblokkeerd als je na meerdere herinneringen niet op tijd hebt betaald. Heb je een blokkade? Betaal direct je openstaande factuur via iDeal. De blokkade wordt na je betaling automatisch na 1 uur opgeheven. Zo ben je snel weer bereikbaar en kun je gewoon weer appen. Heb je na 1 uur nog geen netwerk? Zet je telefoon smartphone een paar seconden op de vliegtuigmodus of start hem opnieuw op.

Natuurlijk sluiten we je niet zomaar af. We waarschuwen je eerst met betalingsherinneringen. Om een blokkade te voorkomen vragen we je om je facturen zo snel mogelijk te betalen. Dit kan online via iDEAL of via automatische incasso.

Bedrag overmaken

Goed om te weten: iDeal is de makkelijkste én snelste manier om te betalen. Maak je het bedrag handmatig over, dan wordt je blokkade niet automatisch binnen 1 uur verwijderd, maar binnen enkele werkdagen.

 

Opvallend hoge kosten

Het kan ook zijn dat je in korte tijd opvallend hoge kosten hebt gemaakt. Bijvoorbeeld omdat je in het buitenland bent en je telefoon hebt gebruikt. In dat geval kunnen wij ervoor kiezen om je af te sluiten voor je eigen bestwil. Zo beschermen we je tegen nog meer kosten. Wil je niet dat we dit doen? Laat het ons weten, dan heffen we deze blokkade snel voor je op.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik betalen?

    De beste en snelste manier is via iDeal. Zo is je blokkade vaak na 1 uur al opgeheven.

  • Wanneer wordt de blokkade van mijn simkaart gehaald?

    De blokkade van je simkaart wordt 1 uur na het ontvangen van je betaling opgeheven.

  • Ik heb een herinnering ontvangen terwijl ik de factuur al heb betaald. Wat nu?

    Waarschijnlijk hebben de herinnering en betaling elkaar gekruist. In dat geval kun je de herinnering als niet verzonden beschouwen.

  • Ik kan niet betalen, wat nu?

    Je kunt niet om uitstel van betaling vragen of een betalingsregeling treffen. Je moet de factuur dus zo snel mogelijk betalen.

  • Wanneer is mijn betaling verwerkt en wordt de blokkade opgeheven?

    We heffen de blokkade 1 uur na het ontvangen van je betaling op.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.
Wil je liever mailen? Gebruik dan ons contactformulier.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2