Facturen betalen

Jouw factuur wordt elke maand rond de 25e afgeschreven. Je kunt je factuur op elk moment bekijken op MijnTele2. Met de Tele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en zie je meteen wat je bel-, sms- en dataverbruik is.

iDEAL

Betalen

Facturen van Tele2 betaal je via automatische incasso. Daar geef je toestemming voor, als je je contract ondertekent. Heb je een openstaande rekening, dan kun je deze direct betalen via iDEAL.

Jouw factuur

Je ontvangt je factuur rond de 12e van elke maand. Zodra je factuur klaar staat, ontvang je een e-mail, een sms én kun je je factuur bekijken in MijnTele2. Rond de 25e worden je abonnementskosten geïncasseerd.

Is de automatische incasso mislukt?

Je kunt het bedrag na een mislukte incasso zelf overmaken via iDeal. Dat doe je heel makkelijk via MijnTele2. Zorg dat je snel betaalt, dan voorkom je een blokkade.

Geblokkeerd?

Betaal direct je openstaande factuur online via iDeal. Dan wordt de blokkade na je betaling automatisch na 1 uur opgeheven. Heb je een blokkade en betaal je handmatig? Dan wordt de blokkade niet binnen 1 uur verwijderd, maar binnen enkele werkdagen.

Veelgestelde vragen

  • Zodra we de betaling hebben ontvangen, heffen we de blokkade na 1 uur op. Kijk in de MijnTele2 omgeving of in de MijnTele2 app om te kijken welke betalingen nog open staan.

  • De voorkeur ligt bij het betalen via de MijnTele2 omgeving of in de MijnTele2 app. Mocht dat niet lukken, dan kun je het openstaande bedrag overmaken naar NL84 COBA 0733 9595 20 t.n.v. Tele2. Vergeet niet je klantnummer in de omschrijving te zetten.

    Als de betaling is gelukt, kan er een betaalbewijs gestuurd worden naar betalingsbewijs_@service.tele2.nl.

  • Simpel! Gewoon via de MijnTele2 omgeving of in de MijnTele2 app.

  • Waarschijnlijk hebben de herinnering en betaling elkaar gekruist. In dat geval kun je de herinnering als niet verzonden beschouwen.

  • Jouw bewindvoerder, mentor, advocaat, budgetbeheerder of curator kan wijzigingen voor jou doorvoeren. Voor vragen kan hij of zij contact opnemen met onze klantenservice via 020-7544460.

    Alle wijzigingen en verzoeken moeten worden aangevraagd per email of post, waarbij een machtiging of beschikking moet worden toegevoegd. Dit kan gemaild worden naar schuldhulp@berichtvantele2.nl of per post verstuurd worden naar:
    Tele2
    t.a.v. Incasso
    Postbus 16272
    2500 BG Den Haag

  • Je kunt niet om uitstel van betaling vragen of een betalingsregeling treffen. Je moet de factuur dus zo snel mogelijk betalen.

  • Nee, je kunt bij ons geen betalingsregeling treffen. Je moet je factuur dus altijd direct betalen.

  • Als je een betalingsachterstand bij een telecomaanbieder hebt van € 15 of meer, word je aangemeld bij stichting Preventel. Een aanmelding bij Preventel heeft geen invloed op de aanvraag van een lening. Je aanmelding bij Preventel wordt automatisch binnen 10 werkdagen verwijderd wanneer de openstaande facturen voldaan zijn.

    Preventel is een stichting die gegevens registreert van particulieren en bedrijven die hun betalingsverplichtingen aan hun telecomaanbieder niet nakomen. Ook Tele2 is bij deze stichting aangesloten. Als je geregistreerd bent bij Preventel, kunnen wij besluiten een nieuwe abonnementsaanvraag te weigeren of in te perken.

    Je kunt bezwaar aantekenen tegen de registratie bij Stichting Preventel of tegen een afwijzing naar aanleiding van de registratie door een brief en een kopie van jouw legitimatiebewijs te sturen naar:

    Stichting Preventel
    Postbus 744
    7400 AS Deventer

    Kijk voor meer informatie op de site van Preventel: www.preventel.nl/sta-ik-geregistreerd

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2