Facturen betalen

Jouw factuur wordt elke maand rond de 25e afgeschreven. Je kunt je factuur op elk moment bekijken via de Tele2 app of in MijnTele2. In de app heb je altijd een overzicht van je facturen en zie je meteen wat je bel-, sms- en dataverbruik is.

Betalen

Facturen van Tele2 betaal je via automatische afschrijving. Daar geef je toestemming voor, als je je contract ondertekent. Is de afschrijving mislukt en heb je daardoor een openstaande factuur? Betaal deze dan direct via iDEAL. Dit doe je makkelijk in de Tele2 app of via MijnTele2.

Lukt het deze maand niet om je factuur te betalen?

Soms lukt het even niet om te betalen. Geen reden tot paniek. Je kunt bij ons een betaalafspraak maken. Dat kan op twee manieren. Je kunt het bedrag in delen betalen, of de betaling met maximaal twintig dagen uitstellen. Hieronder vind je meer informatie over de afspraken.

  • We begrijpen dat je soms niet de ruimte hebt om je factuur te betalen. Daarom bieden we de mogelijkheid voor betalen in delen. Je kunt je factuur in twee, drie of vier maanden afbetalen.

    Wanneer kun je een betaalafspraak maken?

    • Als je openstaande saldo € 30,- of hoger is
    • Voor nieuwe klanten: je moet de eerste drie facturen wel betaald hebben
    • Zakelijke klanten kunnen niet betalen in delen

    Alvast goed om te weten

    • Je krijgt binnen de betaalafspraak geen uitstel van betaling
    • Je krijgt tijdens de afspraak een blokkade. Hierdoor kun je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers, en sms-diensten gebruiken
    • Tijdens de betaalafspraak kun je in je MijnTele2 account de status van je afspraak bijhouden
    • Tijdens de afspraak kun je je abonnement niet wijzigen of verlengen
    • Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd
    • Als je je tijdens de betaalafspraak niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan Tele2 verdere maatregelen nemen.

    Wil je een betaalafspraak maken?
    Log in op MijnTele2 en bekijk je facturen. Als je een factuur nog niet betaald hebt, zie je een knop waarmee je de betaalafspraak maakt.

  • Je kunt de betaling met maximaal twintig dagen uitstellen. Er gelden hiervoor wel een paar voorwaarden:

    • Het openstaande bedrag is minimaal € 50,-
    • Je hebt je eerste drie facturen betaald
    • Je hebt in de afgelopen drie maanden niet al eerder uitstel gekregen

    Je kunt je betaling uitstellen in MijnTele2. Onder het openstaande bedrag vind je een knop waarmee je dit makkelijk zelf regelt. . 

    Is jouw aansluiting geblokkeerd in verband met een betaalachterstand? Dan wordt de blokkade pas verwijderd als alle betalingen bij ons binnen zijn.

Jouw factuur

Je krijgt je factuur rond de 12e van elke maand. Als je factuur klaarstaat krijg je een mail of sms. In MijnTele2 kun je instellen of je de factuur ook per e-mail wilt krijgen. 

Automatische afschrijving mislukt?

Je kunt het bedrag na een mislukte afschrijving zelf overmaken via iDEAL. Dat doe je heel makkelijk via MijnTele2. Zorg dat je snel betaalt, zo voorkom je een blokkade.

Geblokkeerd?

Betaal direct je openstaande factuur online via iDEAL. Dan wordt de blokkade na je betaling automatisch na 1 uur opgeheven. Heb je een blokkade en betaal je handmatig? Dan wordt de blokkade niet binnen 1 uur verwijderd, maar binnen enkele werkdagen.

Veelgestelde vragen

  • Als je een betaling doet, kan het even duren voordat deze zichtbaar is op MijnTele2. Hoe lang het duurt, hangt af van manier hoe je betaalt.

    • De snelste verwerkingstijd geldt bij betalingen die gedaan zijn via MijnTele2 (iDEAL), namelijk 1 uur.

    • Heb je betaald via internetbankieren? Dan is de verwerkingstermijn 3 werkdagen.

    Let op! Op MijnTele2 staat een overzicht van al je betalingen. Wanneer je betaald hebt, staat deze niet meteen in je overzicht. Dat kan een paar dagen duren. Is je betaling na 7 werkdagen nog niet zichtbaar op MijnTele2? Neem dan contact met ons op.

  • De voorkeur ligt bij het betalen via  MijnTele2 of in de Tele2 app in het menu bij facturen. Lukt dit niet? Maak dan het openstaande bedrag handmatig over naar NL84 COBA 0733 9595 20 t.n.v. Tele2. Vergeet niet je klantnummer in de omschrijving te zetten.

     

  • Simpel! Gewoon via  MijnTele2 of in de Tele2 app in het menu bij facturen.

  • Waarschijnlijk hebben de herinnering en betaling elkaar gekruist. In dat geval kun je de herinnering als niet verzonden beschouwen.

  • Jouw bewindvoerder, mentor, advocaat, budgetbeheerder of curator kan wijzigingen voor jou doorvoeren. Voor vragen kan hij of zij contact opnemen met onze klantenservice via 020-7544460.

    Alle wijzigingen en verzoeken moeten worden aangevraagd per email of post, waarbij een machtiging of beschikking moet worden toegevoegd. Dit kan gemaild worden naar schuldhulp@berichtvantele2.nl of per post verstuurd worden naar:

    Tele2
    t.a.v. Incasso
    Postbus 56
    2650 AB Berkel en Rodenrijs

  • Als je een betalingsachterstand bij een telecomaanbieder hebt van € 15 of meer, word je aangemeld bij stichting Preventel. Een aanmelding bij Preventel heeft geen invloed op de aanvraag van een lening. Je aanmelding bij Preventel wordt automatisch binnen 10 werkdagen verwijderd wanneer de openstaande facturen voldaan zijn.

    Preventel is een stichting die gegevens registreert van particulieren en bedrijven die hun betalingsverplichtingen aan hun telecomaanbieder niet nakomen. Ook Tele2 is bij deze stichting aangesloten. Als je geregistreerd bent bij Preventel, kunnen wij besluiten een nieuwe abonnementsaanvraag te weigeren of in te perken.

    Je kunt bezwaar aantekenen tegen de registratie bij Stichting Preventel of tegen een afwijzing naar aanleiding van de registratie door een brief en een kopie van jouw legitimatiebewijs te sturen naar:

    Stichting Preventel
    Postbus 744
    7400 AS Deventer

    Kijk voor meer informatie op de site van Preventel: www.preventel.nl/sta-ik-geregistreerd

Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30 (feestdagen: gesloten)

Bekijk telefoonnummers

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel hier je vraag. Tara staat je graag te woord! Geen wachttijd én supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Chatbot

Vraag het aan Tara. Komt ze er niet uit? Dan neemt een medewerker het gesprek over.

Start de chat