Klantenservice Mobiel

E-mail instellen op telefoon of tablet


Heb je hulp nodig bij het instellen van je e-mail op je telefoon of tablet?
Hoe stel ik mijn e-mail in op mijn telefoon of tablet?

Ga naar onze Toestelhulp en kies jouw telefoon (of een vergelijkbaar toestel). Vervolgens vind je bij de button ‘E-mail’ de instelling voor jouw telefoon. Volg de stappen om je e-mail in te stellen. En gebruik onderstaande gegevens.

Gebruikersnaam: het gedeelte voor de apenstaart (@) van je Tele2 emailadres (voor@tele2.nl) (voor@zonnet.nl) (voor@versatel.nl). Wachtwoord: Het Tele2 wachtwoord dat je ook voor MijnTele2 gebruikt. Het wachtwoord kun je altijd opnieuw instellen. Klik daarvoor op: wachtwoord vergeten of gebruikersnaam vergeten. Het wachtwoord is bruikbaar voor zowel MijnTele2 als Tele2 e-mail.

Instellingen @tele2.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop.tele2.nl
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.tele2.nl
Poort uitgaande mail: 587
Selecteer de optie ‘Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’.

Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in;
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25

Let op: je dient op gebruik te maken van het netwerk van Tele2 om e-mail te kunnen verzenden.

Heb je vaste diensten van een andere provider? Ga dan naar de site van jouw provider om daar te kijken wat de juiste e-mail instellingen zijn.

De virtuele assistent hieronder kan je ook helpen met het instellen van je e-mail.