Retour

Annuleren en terugsturen Bekijk je bedenktijd en annuleer je bestelling

Als je een Tele2 abonnement bestelt, heb je bedenktijd. Binnen deze tijd kun je je bestelling in 2 stappen nog annuleren en alle ontvangen producten terugsturen.

Stap 1: Bekijk je bedenktijd

Bestel je bij Tele2 een abonnement of telefoon? Dan heb je bedenktijd. Hoe lang je bedenktijd is, hangt af wat je bestelt én op welke manier. Hieronder check je dit in een overzicht. Je bedenktijd gaat in op het moment dat je je bestelling van ons ontvangt.

  • Bij een nieuw Sim Only abonnement

    Heb je een nieuw abonnement zonder telefoon genomen? Je hebt dan 14 dagen bedenktijd. Binnen deze 14 dagen mag je het abonnement gewoon opzeggen.

  • Bij een abonnement met toestel

    Heb je een abonnement met telefoon genomen? Je hebt dan 15 dagen bedenktijd op de toestelkredietovereenkomst. Binnen deze 15 dagen mag je het abonnement gewoon opzeggen en kun je de telefoon en ons netwerk uitproberen.

  • Bij een aankoop ergens anders

    Heb je een abonnement bij ons afgesloten via een andere partij, zoals MediaMarkt of belsimpel.nl? Of ergens anders je verlenging geregeld? Dan kun je alleen via deze partij een bestelling annuleren. Check bij de verkopende partij je bedenktijd.

    Bij een abonnement met telefoon: stuur de telefoon na annulering terug naar de partij waar je ‘m kocht.

Stap 2: Annuleer je bestelling

Wil je de bestelling niet meer, en is de bedenktijd nog niet verlopen? Dan kun je je bestelling annuleren. De kans is groot dat een toestel onderdeel van de bestelling is. Dit toestel moet teruggestuurd worden.

  • Terugsturen van het toestel

    Je moet het toestel compleet (dus inclusief lader, koptelefoon en andere onderdelen), onbeschadigd en in de originele verpakking terugsturen. Als je het retourformulier invult, krijg je een e-mail met het retouradres. Zorg ervoor dat je een verzendbewijs ontvangt en bewaar deze goed. Zodra wij het pakket hebben ontvangen, krijg je van ons een bevestiging dat de bestelling is geannuleerd.

    Vul het retourformulier in
  • Kosten en vergoedingen

    Heb je tijdens de bedenktijd al gebruik gemaakt van het Tele2 netwerk? Dan moet je de kosten die je hiermee hebt gemaakt (zoals gesprekskosten en dataverbruik) nog aan ons betalen. We sturen je hiervoor een factuur.

    Heb je een bedrag bijbetaald, bijvoorbeeld aansluitkosten, thuiskopieheffing of een bijbetaling voor het toestel? Als we je toestel retour hebben ontvangen, storten we dat bedrag binnen twee weken terug op je rekening.

Voordat je een abonnement met toestel annuleert
Tegenwoordig is je toestel goed beveiligd, zodat je ook op afstand controle houdt over je toestel. 
Wil je een abonnement met toestel annuleren? Voordat je onderstaand formulier invult, moet je:
  1. Ontgrendeling (pincode, vingerafdruk- of gezichtscanner) verwijderen
  2. Gebruikersaccounts verwijderen
  3. Je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen 
Let op: doe je dit niet, dan wijzen we je annuleringsverzoek af.

Veelgestelde vragen

  • Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Kan ik hem annuleren?

    Dat kan! Al hangt van je bestelling af hoe je 'm precies annuleert:

    • Bezorgen we je bestelling thuis? Dan kun je dit online annuleren via www.mijnafspraak.nl. Dit kan met de gegevens uit de mail die je kreeg om een bezorgafspraak te maken. Heb je die niet ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.
    • Heb je een abonnement verlengd of een nieuwe bundel genomen die je wilt annuleren? Dan kan de klantenservice je helpen.

    Goed om te weten: je aangevraagde annulering is in twee werkdagen verwerkt en je ontvangt, zodra het is gelukt, een bevestiging per mail.

  • Ik heb al betaald, hoe snel krijg ik mijn geld terug nu ik de bestelling heb geannuleerd?

    We betalen het bedrag binnen twee weken nadat je de annuleringsbevestiging ontving terug.

  • Ik heb een verkeerd toestel ontvangen, wat nu?

    Dat is niet de bedoeling! Geef onze klantenservice een belletje. Dan lost een van onze medewerkers samen met jou dit probleem op.

  • Ik heb een klacht, heb ik garantie?

    Je hebt 2 jaar garantie op je telefoon vanaf het moment dat je 'm van ons ontvangt. Ook hebben we een bewijs van aankoop of betaling nodig, zoals de factuur of afleverbon. Heb je de telefoon niet bij ons gekocht? Neem dan contact op met je verkoper. Je kunt een reparatie aanmelden op onze reparatiepagina.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.
Wil je liever mailen? Gebruik dan ons contactformulier.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2