Je bestelling annuleren of retourneren? | Tele2 informeert

Klantenservice Mobiel

Bestelling annuleren of retourneren


Jammer dat je je bestelling wilt annuleren of retourneren. Natuurlijk helpen we je hiermee.

Voordat je begint: je kunt tot 14 dagen na aankoopdatum je bestelling (met of zonder telefoon) annuleren. Daarna kan dat helaas niet meer. Wel kun je dan je abonnement opzeggen.

Als je onderstaande stappen doorloopt, is het zo geregeld.

1 Waar besteld?
1 Bestelling ontvangen?
1 Aankoop elders

Heb je je nieuwe abonnement of verlenging elders besteld:

  • Annuleer via de partij waar je je bestelling hebt gedaan (bijvoorbeeld bij MediaMarkt of belsimpel.nl)
  • Controleer bij de verkopende partij je bedenktijd
  • Bij een abonnement met telefoon: Stuur de telefoon na annulering op naar de desbetreffende partij waar je je bestelling geplaatst hebt.
1 Niet ontvangen

Als je je bestelling nog niet ontvangen hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

1 Bestelling ontvangen

Als je een abonnement met telefoon hebt besteld, moet je deze altijd terugsturen. Zodra je het retourformulier hebt ingevuld, stuur ik je een e-mail met verdere uitleg over hoe en waar je de telefoon naar toe kunt sturen.

Een paar dingen om rekening mee te houden:

  • Als je je nieuwe abonnement al hebt gebruikt, is dit een uitdrukkelijk verzoek om te stoppen met onze dienstverlening. In dit geval worden de belminuten, sms’jes en MB’s die je hebt gebruikt in rekening gebracht. Hiervoor ontvang je, in de maand nadat je hebt geannuleerd, een factuur.
  • Je moet het pakket aangetekend retour sturen. Hiervoor gebruik je het verzendlabel die je van ons per e-mail toegestuurt krijgt.
  • Als je een verlenging annuleert, gaat je oude abonnement weer in zodra je annulering is verwerkt.
Naar retourformulier
Veelgestelde vragen:
Tot wanneer kan ik annuleren?

Je kunt tot 14 dagen na aankoopdatum (met of zonder telefoon) annuleren. Daarna kan het niet meer.

Als we je pakket niet op tijd ontvangen, wordt je contract niet geannuleerd en blijf je dus betalen. Bewaar de Track en Trace code goed. Tele2 is niet aansprakelijk als het pakket vermist raakt. En helaas brengen we kosten in rekening als het pakket niet compleet of niet in goede staat is. Pak het dus zorgvuldig in, verstuur het pakket verzekerd op (wanneer je toestel meer dan 500 euro waard is), of verstuurd het pakket aangetekend (wanneer je toestel minder dan 500 euro waard is).

Ik heb de telefoon geweigerd aan de deur. Verwerken jullie mijn annulering?

We hebben liever dat je ons eerder laat weten dat je afziet van je bestelling. Officieel is het weigeren van je pakket niet voldoende om gebruik te maken van je opzegrecht binnen de bedenktijd. Echter, we behandelen een weigering aan de deur als een annulering van je bestelling. Mogelijk krijg je nog een telefoontje van ons om te horen waarom je de bestelling hebt geweigerd aan de deur.

Ik heb gebruik gemaakt van mijn opzegrecht. Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

In de meeste gevallen binnen 14 dagen of het bedrag wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Heb je na een maand je geld nog niet binnen? Neem dan even contact met ons op. Ga naar onze contactpagina voor de verschillende contactmogelijkheden

Welk bedrag ontvang ik terug bij het annuleren of retourneren van mijn bestelling?

In de meeste gevallen ontvang je de aanbetaling van de telefoon en thuiskopieerheffing terug binnen 14 dagen terug. Of wordt dit verrekend met je eerstvolgende factuur,

Wanneer is de aankoopdatum van mijn bestelling ingegaan?

De datum van aankoop  gaat in op het moment dat je de welkomstbrief, telefoon en/of simkaart hebt ontvangen.

Wie betaalt de kosten voor retourzending?

Het pakket zal aangetekend retour gestuurd moeten worden. Hiervoor gebruik je het verzendlabel die je van ons per e-mail toegestuurt krijgt. De kosten van de retourzending betaal je eerst zelf. Na de retourzending krijg je de kosten van ons terug. Dit is een standaard vergoeding van €10.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

MijnTele2 app
Vraag het de chatbot

Heb je een vraag? Stel deze dan aan onze superslimme, zelflerende chat-robot. Dit is jouw virtuele redder in nood.
Heb je de app nog niet? Download hem dan meteen!