Klantenservice Mobiel

Bestelling annuleren en retourneren


Heb je online of via onze klantenservice een abonnement met telefoon besteld? Wannneer jij je telefoon en welkomstbrief hebt ontvangen, heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen deze periode kun je eenvoudig annuleren of retourneren, via een Tele2 winkel of via onze klantenservice. Heb je in een winkel besteld? Dan heb je 48 uur de tijd om je bestelling te annuleren.
Hoe werkt het annuleren en retour sturen

Op tijd annuleren
Als je bedenktijd eindigt op een zaterdag, zondag of feestdag, kun je tot uiterlijk de eerstvolgende werkdag 23:59 uur annuleren. En als je telefonisch wilt opzeggen, houd dan rekening met de openingstijden van onze klantenservice. Wanneer wij jouw annulering hebben ontvangen, kun je het pakket terugsturen naar Tele2.

Je bestelling retour sturen
Wanneer je eerst je bestelling bij ons hebt geannuleerd, volg je deze stappen om het pakket terug te sturen naar Tele2:

  1. Print het retourformulier uit, vul deze duidelijk leesbaar in en onderteken het
  2. Knip het retourlabel op het retourformulier uit
  3. Stop dit in je pakket:
    1. Telefoon in de originele verpakking
    2. Bijgeleverde accessoires
    3. Kopie van het garantiebewijs (de pakbon, zat in het pakket bij je telefoon)
    4. Het ingevulde retourformulier
  4. Plak het retourlabel op het pakket of schrijf duidelijk leesbaar het adres op. Verzegel je pakket  en stuur het naar:

Retouradres
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 240
5201 AE Den Bosch

Verstuur jij je pakketje via een Postpunt, dan zijn de kosten voor jou. Vergeet niet een verzendbevestiging te vragen!

Na het annuleren en terugsturen van je bestelling
Zodra wij je telefoon in goede orde hebben ontvangen, kunnen we telefonisch contact met je opnemen. Als je al een bedrag voor de telefoon aan ons hebt betaald, krijg je dit binnen 14 dagen terug of wordt dit verrekend met je eerstvolgende factuur. Mocht jij je telefoon al in gebruik hebben genomen, dan verrekenen we de eventuele gespreks- of datakosten. Ook als de telefoon niet compleet terug is gestuurd of beschadigd, kunnen we je hiervoor de evenredige kosten in rekening brengen.

Telefoon stuk of werkt het niet goed bij ontvangst?
Dan helpen we je graag verder via onze reparatieservice.

Veelgestelde vragen:
Ik heb het toestel geweigerd aan de deur. Verwerken jullie mijn annulering?

We hebben liever dat je ons eerder laat weten dat je afziet van je bestelling en officieel is het weigeren van je pakket niet voldoende om gebruik te maken van je opzegrecht binnen de bedenktijd. Echter, we behandelen een weigering aan de deur als een annulering van je bestelling. Mogelijk krijg je nog een telefoontje van ons om te horen waarom je de bestelling hebt geweigerd aan de deur.

Ik heb gebruik gemaakt van mijn opzegrecht. Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

In de meeste gevallen binnen 14 dagen of het bedrag wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Heb je na een maand je geld nog niet binnen? Neem dan even contact met ons op. Ga naar onze contactpagina voor de verschillende contactmogelijkheden

Ik heb mijn bestelling geannuleerd en een retourformulier opgestuurd. Krijg ik hier nog bevestiging van?

Indien je je toestel hebt geretourneerd, ontvang je hiervan geen aparte bevestiging. Het is dus verstandig het verzendbewijs goed te bewaren. Als je al een bedrag aan ons hebt betaald, ontvang je dit binnen 14 dagen terug of wordt dit verrekend met je eerstvolgende factuur. Mocht je je toestel al in gebruik hebben genomen, dan verrekenen we de eventuele gespreks- of datakosten. Ook indien het toestel niet compleet retour is gestuurd of beschadigd, kunnen we je hiervoor  de evenredige kosten in rekening brengen.