Klantenservice Mobiel

Bestelling annuleren en retourneren


Heb je op tele2.nl of via onze klantenservice een abonnement met telefoon of een Sim Only abonnement besteld? Dan heb je 14 dagen bedenktijd. Dit gaat in op het moment dat je de welkomstbrief, telefoon en/of simkaart hebt ontvangen. Binnen die periode kun je eenvoudig je bestelling annuleren via onze klantenservice.

Heb je je abonnement in een Tele2 winkel gekocht? Dan heb je een bedenktijd van 48 uur. Binnen die periode kan je je aankoop annuleren in een van onze winkels bij jou in de buurt.

Hoe werkt het annuleren en retour sturen

De bedenktijd
Je kunt je bestelling annuleren als je nog in je bedenktijd zit. Het maakt daarbij niet uit of het een abonnement is met telefoon of een Sim Only abonnement. Je bedenktijd gaat in wanneer je je welkomstbrief, telefoon en/of simkaart hebt ontvangen. Bij het annuleren van je bestelling heb je de aankoopbon, de originele verpakking en de bijgeleverde accessoires nodig.

De spelregels rond de bedenktijd:

  • Bij bestelling via tele2.nl of de klantenservice:
    – 14 dagen bedenktijd
    – Annuleer via onze klantenservice
    – Bij een abonnement met telefoon: Stuur de telefoon na annulering op via een Postpunt
    – Bij een Sim Only abonnement: Gooi de simkaart na annulering weg
  • Bij aankoop in een Tele2 winkel
    – 48 uur bedenktijd
    – Annuleer in een Tele2 winkel

Op tijd annuleren

Als je bedenktijd eindigt op een zaterdag, zondag of feestdag, kan je tot uiterlijk de eerstvolgende werkdag 23:59 uur annuleren. Kies je ervoor telefonisch te annuleren, houd dan rekening met de openingstijden van onze klantenservice.

Als je op tijd bij ons annuleert, kan je daarna de telefoon naar ons terugsturen. We geven je hier graag wat extra informatie over.

Je telefoon retour sturen
Wanneer je eerst je bestelling bij ons hebt geannuleerd, volg je deze stappen om de telefoon terug te sturen naar Tele2:

  1. Print het retourformulier uit, vul deze duidelijk leesbaar in en onderteken het
  2. Knip het retourlabel op het retourformulier uit
  3. Stop dit in je pakket:
    1. Telefoon in de originele verpakking
    2. Bijgeleverde accessoires
    3. Kopie van het garantiebewijs (de aankoopbon, zat in het pakket bij je telefoon)
    4. Het ingevulde retourformulier
  4. Plak het retourlabel op het pakket of schrijf duidelijk leesbaar het adres op. Verzegel je pakket en stuur het naar:

Retouradres
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 240
5201 AE Den Bosch

Verstuur jij je pakketje via een Postpunt, dan zijn de kosten voor jou. Vergeet niet een verzendbevestiging te vragen!

Na het annuleren en terugsturen van je bestelling
Zodra wij je telefoon in goede orde hebben ontvangen, kunnen we telefonisch contact met je opnemen. Als je al een bedrag voor de telefoon aan ons hebt betaald, krijg je dit binnen 14 dagen terug of wordt dit verrekend met je eerstvolgende factuur. Mocht jij je telefoon en/of simkaart al gebruikt hebben, dan verrekenen we de eventuele gespreks- of datakosten. Ook als de telefoon niet compleet terug is gestuurd of beschadigd, kunnen we je hiervoor de evenredige kosten in rekening brengen.

Telefoon stuk of werkt niet goed bij ontvangst?
Dan helpen we je graag verder via onze reparatieservice.

Veelgestelde vragen:
Ik heb de telefoon geweigerd aan de deur. Verwerken jullie mijn annulering?

We hebben liever dat je ons eerder laat weten dat je afziet van je bestelling. Officieel is het weigeren van je pakket niet voldoende om gebruik te maken van je opzegrecht binnen de bedenktijd. Echter, we behandelen een weigering aan de deur als een annulering van je bestelling. Mogelijk krijg je nog een telefoontje van ons om te horen waarom je de bestelling hebt geweigerd aan de deur.

Ik heb gebruik gemaakt van mijn opzegrecht. Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

In de meeste gevallen binnen 14 dagen of het bedrag wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Heb je na een maand je geld nog niet binnen? Neem dan even contact met ons op. Ga naar onze contactpagina voor de verschillende contactmogelijkheden

Ik heb mijn bestelling geannuleerd en een retourformulier opgestuurd. Krijg ik hier nog bevestiging van?

Indien je je telefoon hebt geretourneerd, ontvang je hiervan geen aparte bevestiging. Het is dus verstandig het verzendbewijs goed te bewaren. Als je al een bedrag aan ons hebt betaald, ontvang je dit binnen 14 dagen terug of wordt dit verrekend met je eerstvolgende factuur. Mocht je je telefoon al gebruikt hebben, dan verrekenen we de eventuele gespreks- of datakosten. Als de telefoon niet compleet retour is gestuurd of beschadigd, kunnen we je hiervoor  de evenredige kosten in rekening brengen.