Abonnement verlengen of opzeggen Op deze pagina beantwoorden we de meestgestelde vragen
Of je nu wilt verlengen of opzeggen, we kunnen ons voorstellen dat je daar vragen over hebt. In beide gevallen is het handig te weten wanneer je contract afloopt. Die informatie kun je makkelijk vinden in MijnTele2. Op deze pagina worden de meestgestelde vragen rondom verlengen en opzeggen beantwoord.

Verlenging
Je kunt 4 maanden voor het einde van je contract verlengen. Dat regel je makkelijk online.

Eerder verlengen
Normaal kun je vanaf 4 maanden voor het einde van je contract verlengen. Maar als je telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we best dat je je abonnement eerder wilt verlengen.

Contractovername
Je kunt je abonnement op een andere naam laten zetten. Handig als je bijvoorbeeld zelf je abonnement gaat betalen.
Abonnement pauzeren of tijdelijk stopzetten
Het is niet mogelijk om je abonnement te pauzeren. Maar we denken heel graag met je mee hoe je jouw abonnement zo voordelig mogelijk kan maken. Handig als je bijvoorbeeld een tijdje naar het buitenland gaat! Geef ons gerust een belletje.
Telefonisch opzeggen
Je kunt het contract van je mobiele abonnement opzeggen door ons te bellen. Dit kan op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur – 20.00 uur. Op zaterdag is dit tussen 09.00 uur en 18.00 uur.
Opzeggen bij overlijden
In deze moeilijke tijd wil je niet te veel moeten nadenken bij de zaken die geregeld moeten worden. Je kunt ervoor kiezen om het abonnement te stoppen of over te nemen. We hebben alle mogelijkheden voor je op een rij gezet. Veel sterkte!
Nog even op een rijtje
Tot slot nog een aantal zaken die handig zijn om te weten wanneer je wilt opzeggen.
-
Alleen de contracthouder kan opzeggen
In verband met privacy mogen Tele2 medewerkers alleen informatie over een contract aan de contracthouder verstrekken.
-
Opzeggen per online formulier
Je kunt je mobiele abonnement online opzeggen via het digitale opzegformulier in MijnTele2.
-
Opzeggen bij koop op afstand
Heb je je bestelling online of telefonisch gedaan? Dan kun je binnen 14 kalenderdagen na aankoop de bestelling annuleren.
-
Opzeggen per post
Wil je liever per post opzeggen? Dat kan ook. Stuur je opzegging naar:
Tele2
Postbus 16272
2500 BG Den HaagVermeld in je brief in ieder geval het telefoonnummer van het abonnement, je klantnummer (deze staat op je factuur) en je naam en adresgegevens.
Binnen een week ontvang je een bevestiging van je opzegging per e-mail of brief.
-
Verhuizen naar het buitenland
Stuur ons een brief, per post, naar: Tele2, o.v.v. Annuleren lidmaatschap, Postbus 289, 2400 AG, Alphen a/d Rijn, met één van de volgende documenten:
- Emigratiepapieren
- Bewijs van uitschrijving uit je gemeente. Dit kun je aanvragen bij het RNI-loket Registratie Niet-Ingezetenen).
- Bewijs van inschrijving van je nieuwe gemeente
Alles kan dan snel geregeld worden voor je nieuwe avontuur start!
Veelgestelde vragen
-
Ik heb mijn abonnement opgezegd, maar heb me bedacht. Kan ik het opzeggen nog annuleren?
Natuurlijk kan dat! Bel snel met onze klantenservice, dan zorgen we er samen voor dat je opzegging wordt geannuleerd.
-
Kan ik mijn telefoonnummer houden als ik mijn abonnement opzeg?
Ja, dat kan als je bij je nieuwe provider nummerbehoud aanvraagt. Op die manier zegt je nieuwe provider jouw abonnement bij ons op en hoef je zelf niets te doen.
-
Kan ik mijn abonnement afkopen?
Ja, dat kan. Hiervoor betaal je wel een afkoopsom. Neem contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers weten hoeveel het afkopen van je abonnement kost.
-
Hoe werkt contractovername?
Bij Tele2 kun je het contract van iemand anders overnemen. Dat kan in 5 stappen op deze pagina.
-
Hoe kan ik het abonnement opzeggen bij een overlijden?
Dit nemen we je graag uit handen. Ga naar deze pagina om het online te regelen of bel onze klantenservice op 020-754 4444. Dan zorgen we samen ervoor dat het abonnement wordt opgezegd.
Wij helpen je graag
Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.
Wil je liever mailen? Gebruik dan ons contactformulier.