JE HEBT HEM:
EEN BETER NETWERK

Gelukt! We hebben je overgezet op een beter 4G-netwerk. Met betere 4G-dekking en stabieler internet in Nederland. En 4G in alle EU-landen. Nu heb je beter bereik, onderweg en dicht bij huis.

Nu je over bent, kun je de nieuwe MijnTele2 app downloaden. De MijnTele2 omgeving is vernieuwd en misschien wil je de welkomstboodschap van voicemail aanpassen. We vertellen je hoe dit zit. En we geven antwoord op veelgestelde vragen.

tele2-app

De MijnTele2 app en MijnTele2 omgeving

Je hebt nu een beter netwerk en een nieuwe MijnTele2 app en MijnTele2 omgeving. Die zien er iets anders uit, maar je vindt er je verbruik, je facturen en je gegevens gewoon terug. De nieuwe app kun je gelijk downloaden! En de oude app? Verwijder die maar, die werkt namelijk niet meer.

Een nieuwe pin voor de app maak je aan met je inloggegevens van MijnTele2. Geen probleem als je die niet meer weet. Je regelt dit zo weer via ‘inloggegevens kwijt’.

Je voicemail

We hebben je voicemail vernieuwd. Geen zorgen, als je hem uit had staan, staat-ie nog steeds uit. Als je hem aan hebt staan, konden we alleen je ingesproken welkomstboodschap niet meenemen. Wil je die opnieuw inspreken? Dit doe je via 1233.

Als je niks doet, horen bellers een standaardboodschap. Ze kunnen dan gewoon inspreken. Wil je voicemails afluisteren die je hebt bewaard of die onlangs zijn binnengekomen? Bel dan naar 06-40192939.

Veelgestelde vragen

Beter netwerk

  • Mijn verbinding was al goed, waarom dit nieuwe netwerk?

    In Nederland heb je sinds deze zomer al anderhalf keer zoveel zendmasten. Hierdoor is de dekking beter. Dit merk je vooral op plekken waar de verbinding minder was. Daarnaast krijg je nu veel meer 4G in de EU. Voorheen kon dit vaak nog 3G zijn.

  • Welke voordelen heeft het nieuwe netwerk voor mij?

    In de EU heb je veel meer 4G dan voorheen. Dit was vaak nog 3G. Sinds afgelopen zomer heb je al betere dekking in Nederland. Dit kan je bijvoorbeeld onderweg merken: in de trein of auto. Of in gebieden waar je minder bereik had.

  • Ik zit toch al op 4G?

    Inderdaad. Deze stap is een upgrade naar een beter 4G-netwerk. Nu krijg je veel meer 4G in de EU.

  • Heeft dit iets te maken met 5G?

    Nee, met deze stap krijg je een beter 4G-netwerk. Als je 5G krijgt, laten we je dat natuurlijk weten.

MijnTele2

  • Wat is er nieuw aan de MijnTele2 omgeving?

    De MijnTele2 omgeving ziet er iets anders uit, en het werkt ook iets anders. Je verbruik, je gegevens en alles over je abonnement vind je er gewoon terug. Details over je dataverbruik en telefoontjes (bijvoorbeeld het tijdstip van bellen en je gespreksduur) vind je voortaan terug op je factuur.
    Goed om te weten: je inloggegevens zijn hetzelfde. Weet je die niet meer? Vraag ze dan op via ‘inloggegevens kwijt’. Je kunt zo ook een nieuw account aanmaken.

  • Hoe krijg ik de nieuwe MijnTele2 app?

    Als je op het nieuwe netwerk zit, krijg je die dag een mail met een link naar de nieuwe MijnTele2 app. Die kun je dan via die link gelijk downloaden! De app die je nu hebt werkt op dat moment niet meer, die mag je dan verwijderen.

  • Wat is er nieuw aan de MijnTele2 app?

    De nieuwe app ziet er iets anders uit en werkt ook iets anders. Je verbruik, je gegevens en alles wat je wilt regelen rond je abonnement vind je er gewoon terug.
    Het is echt een andere app en geen update van de oude. Die oude kun je verwijderen als je de nieuwe hebt gedownload.

Voicemail

  • Moet ik mijn voicemail opnieuw instellen?

    Dat hoeft niet, je voicemail staat gewoon aan als je hem aan had staat. En als je hem uit had gezet, staat hij nog steeds uit. Als je zelf een welkomstboodschap had ingesproken, is die vervangen door een standaardboodschap. Bellers krijgen die te horen en kunnen dan gewoon inspreken. Wil je wel weer een persoonlijke welkomstboodschap? Spreek die dan even opnieuw in. Dit doe je via 1233.

  • Ik wil mijn oude voicemails afluisteren. Hoe doe ik dat?

    Je bewaarde voicemails en je onlangs binnengekomen voicemails kun je afluisteren via 06-40192939. Als je gekozen hebt voor opslaan, blijven je berichten daar maximaal veertien dagen bewaard. Niet afgeluisterde voicemails kun je via 06-40192939 nog zeven dagen afluisteren.

  • Hoe bewaar ik een belangrijk bericht op mijn voicemail?

    Als je een bericht of iemands stem voor altijd wilt bewaren, haal het dan uit je voicemail. Dit doe je met een app voor gespreksopnames, voor iPhone of Android. Kom je er niet uit? Lees dan deze blog, of leg het voor op ons forum.

Kosten

  • Gaat het nieuwe netwerk me meer geld kosten?

    Nee. Je abonnement en het bedrag dat je betaalt blijven gewoon hetzelfde.

  • Krijg ik nog wel een melding als ik kosten maak buiten mijn belbundel?

    Nee. Je krijgt straks geen sms-alert en blokkade meer als je belkosten maakt buiten je bundel.

  • Lopen mijn aankopen in de Google Play Store nog steeds via mijn factuur van Tele2?

    Ja, maar alleen als je de optie opnieuw aanvinkt als betaalmethode.

    Dit doe je in de Google Play Store: ga via het menu linksboven naar ‘Betaalmethoden’. Vervolgens vink je de optie aan om je betaling via onze factuur te laten lopen

Mijn telefoon en abonnement

  • Verandert er iets aan mijn abonnement of telefoonnummer?

    No worries, je abonnement en je telefoonnummer blijven gewoon hetzelfde. Ook aan je contract, je prijsplan en al onze gemaakte afspraken verandert niks.

  • Gebeurt er iets met mijn opgeslagen contacten?

    Nee hoor, je contacten blijven gewoon waar ze zijn. En je telefoon blijft het doen zoals je gewend bent.

  • Ziet iemand mijn telefoonnummer als ik hem bel?

    Als je bent overgezet, staat nummerherkenning standaard aan. Als je ’t oké vindt als je nummer in het scherm komt, hoef je dus niks te doen. Als je wilt dat je nummer onzichtbaar is als je belt, dan kun je dit zelf aanpassen.

  • Is mijn telefoonnummer vindbaar of zichtbaar op de factuur van iemand anders?

    Als je bent overgezet is je nummer zichtbaar op de factuur van anderen, bij de details: het tijdstip en de duur van jullie gesprek. En je nummer is niet zichtbaar in papieren en online telefoongidsen. Wil je dit veranderen? Ga dan als je op het nieuwe netwerk zit naar mijnnummervermelding.nl. En regel daar wat je wel en niet wilt.