Xiaomi Mi 11 Lite 5G review: alles over deze budgettopper

De Xiaomi Mi 11 Lite 5G heeftthe best of both worlds. Hij is betaalbaar én heeft de kwaliteiten van exclusieve smartphones. Daarmee is het echt een slimme koop. Twijfel je nog of de telefoon je ideale match is? Niet nodig. In dit Xiaomi Mi 11 Lite 5G review overzicht ontdek je wat de onafhankelijke experts van de smartphone vinden. Let’s go!

Dikke deal

Koop nu de Xiaomi Mi 11 Lite 5G en ontvang € 100 cashback. Sla je slag en claim je actie via de promotiepagina van Xiaomi

Dit is de Xiaomi Mi 11 Lite 5G

De Xiaomi Mi 11 Lite 5G komt uit de Mi 11-familie. Hij is de kleine broer van de Mi 11, maar dan net wat betaalbaarder. Toch doet dit niets tekort aan zijn specificaties. De telefoon barst echt van de fijne voordelen. Die zelfs vergelijkbaar zijn met die van duurdere telefoons. Zo heeft hij een mooi uiterlijk, een extra helder Amoled-scherm en krachtige hardware. Ook zijn meerdere camera’s zijn echt indrukwekkend. Oftewel: de Mi 11 Lite is een heerlijk complete telefoon.

toestellen-xiaomi-mi-11-lite-5g-review

Reviews over de specificaties

Een Snapdragon 780G-processor, een 4250 mAh-batterij en 5G-internet: de Mi 11 Lite heeft het allemaal. Maar wat hebben de onafhankelijke experts eigenlijk over de telefoon te zeggen?

Volgens Computer Totaal is de Mi 11 Lite snel. De Snapdragon 780G-processor is met 40 procent verbeterd in vergelijking met zijn voorganger. Hierdoor komt deze in de buurt bij een high-end processor van twee jaar geleden. De schermverversingssnelheid van 90 Hz doet hier een schepje bovenop. De telefoon reageert rap en precies zoals je dat wilt.

Hoe het zit met de batterij? Dikke prima. Volgens de site doe je bij normaal gebruik er ongeveer anderhalve dag tot twee dagen over om de telefoon leeg te krijgen. Oftewel: je streamt, gamet of appt tot je erbij neervalt. Is hij toch leeg? Geen probleem. Met een snellader laad je hem binnen een half uur al voor meer dan de helft op. Verder heeft de telefoon ook 5G. Handig als je altijd superstabiel internet zonder haperingen wilt. Met ons 5G-netwerk van T-Mobile is dat zo gepiept.

Wat zeggen de reviewers over de Xiaomi Mi Lite 5G camera’s?

Ook heel belangrijk: de camera’s. Hiervan heeft de telefoon er vier. Drie camera’s aan de achterkant van 64, 8 en 5 megapixel. En een selfiecamera van 16 megapixel aan de voorkant. Volgens Gadget Gear heeft de telefoon een prima triple camera set. Met de hoofdcamera van 64 megapixel leg je echt scherpe foto’s vast. De 8 megapixel ultragroothoeklens maakt mooie plaatjes, die extra wijd zijn. En de macro-camera van 5 megapixel is ideaal voor close-ups.

Ook kun je volgens DroidApp met de camera’s goed foto’s maken in het donker. Foto’s bevatten haast geen ruis. Iets wat bij veel telefoons in dezelfde prijsklasse wel voorkomt. De Mi 11 Lite blinkt hier dus echt mee uit.

Ben je dol op het maken van video’s? Lucky you! Volgens Gadget Gear is de camera-app echt geweldig. Zo heeft hij veel film-modi, kun je video’s in 4K opnemen en zijn er zelfs speciale apps om snel een vlog in elkaar te zetten. Volgens de site kun je als je de camera-app goed onder knie hebt echt de tofste video’s creëren.

Design van de Xiaomi Mi 11 Lite 5G: ‘poepchique’

Wat de experts over het design van de Mi 11 Lite zeggen? Volgens Gadget Gear ziet de telefoon er poepchique uit. Dit komt mede door het camera-eiland dat verhoogd is op de achterkant. Verder heeft de telefoon een glazen voor- en achterkant en een metalen frame. Volgens de site is de achterkant van de telefoon extra tof voor selfieliefhebbers. Deze heeft de fabrikant namelijk spiegelend gemaakt. Je kunt hierdoor nog makkelijker met de camera’s aan de achterkant een foto van jezelf maken.

Xiaomi Mi 11 Lite 5G review over het scherm

Last but not least: het scherm. Volgens Computer Totaal is het display mooi plat. Tijdens het typen of navigeren raak je hierdoor nooit zomaar per ongeluk op je scherm iets aan. Daarnaast zijn de kleuren van het grote 6.55-inch Amoled-scherm heel mooi en helder. De kijkhoek is lekker breed en je kunt zelf de helderheid van het scherm zo hoog zetten als je wilt. Hierdoor kun je, volgens de site, gemakkelijk ook in fel zonlicht nog alles op het display bekijken.

Een ander mooi pluspunt volgens de site? De Full HD+-resolutie. Hierdoor zie je een video, game of vlog altijd heel gedetailleerd en scherp. Ook ondersteunt de Mi 11 Lite volgens de site HDR10+ en Dolby Vision. Dit is extra fijn als je graag series of films via een streamingdienst kijkt. Jij ziet alles altijd in de beste kwaliteit.

Haal ‘m nu in huis!

Het is niet gelogen: de Xiaomi Mi 11 Lite 5G is écht heerlijk compleet. Voor een betaalbare telefoon heeft hij een heleboel te gekke specificaties. Meerdere camera’s, een heel helder en kleurrijk scherm, een grote batterij, 5G: noem het maar op. Jij haalt met de Mi 11 Lite echt een pareltje in huis. Extra fijn: je bepaalt bij je telefoonabonnement zelf hoeveel MB’s, sms’jes of belminuten je neemt. #bepaalhethelemaal

Wil je liever een nóg betere telefoon? Check dan de Mi 11, zijn grotere broer. Deze is nog sneller en heeft extra goede camera’s. Zo kan hij in 108 megapixel foto’s schieten. Hallo superheldere plaatjes voor op Instagram. Ook heeft hij dezelfde indrukwekkende selfiecamera als de Mi 11 Lite.

Dikke deal
Koop je tussen 6 september 2021 en 3 oktober 2021 de Xiaomi Mi 11 Lite 5G? Dan ontvang je € 100 cashback. Sla je slag en claim je actie via de promotiepagina van Xiaomi

Bekijk deze topper