Tele2 Blog

Veel makkelijker overstappen met nummerbehoud

Ja hoor, wij zijn er weer als eerste bij! *tromgeroffel*. We geven toe, een overstap met nummerbehoud regelen was vroeger niet echt een van de meest aantrekkelijke dagbestedingen. Verdwalen in een administratief oerwoud vol invulvelden en meerkeuzevragen en een hoop gedoe omdat je maar moest afwachten wanneer je nummerbehoud precies inging. Dat moet natuurlijk anders en daarom hebben we alvast wat voor je aangepast. Vanaf nu kun je veel eerder en makkelijker overstappen met nummerbehoud, want het enige wat we van je nodig hebben is jouw mobiele telefoonnummer. Daarnaast kun je zelf gewoon bepalen wanneer je nummerbehoud ingaat. Score!

Wat is er precies veranderd?

Als je wilt overstappen én je nummer wilt behouden, hoef je voortaan veel minder informatie op te geven: we hebben alleen het mobiele telefoonnummer nodig. Om zeker te weten dat we het juiste nummer gebruiken, checken we dit via een SMS. Lang wachten is voorbij, want met deze wijziging kun je in plaats van 60 dagen van te voren, 120 dagen van te voren jouw overstap met nummerbehoud in gang zetten. En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, kun je vanaf 90 dagen voor de overstapdatum zelf aangeven op welke datum het nummerbehoud moet ingaan. Vanaf april 2018 zal dit bij alle providers zo zijn, maar omdat wij van lekker snel houden hebben we dit nu alvast voor je geregeld. You’re welcome!

Hoe werkt het precies?

Wanneer je overstapt en voor een abonnement met telefoon, Sim Only of Prepaid bij Tele2 kiest, kun je kiezen voor nummerbehoud. Wij zorgen dan dat de rest geregeld wordt. Maar hoe werkt dat dan precies?

1: Nummerbehoud aanvragen

Nummerbehoud aanvragen kost je helemaal niets. Wanneer je in het bestelproces zit, kun je dit als optie kiezen. Het enige wat we van je nodig hebben, is je huidige mobiele telefoonnummer. Je kunt dit 4 maanden voordat je huidige contract afloopt aanvragen.

2: Mobiele nummer validatie

Om er zeker van te zijn dat het mobiele telefoonnummer van jou is, ontvang je een SMS waarin we je vragen om het nummer te verifiëren door een 5-cijferige code terug te sturen. Simple as that!

3: We gaan voor je aan de slag

We checken eerst bij je huidige provider of we jouw nummer kunnen overnemen. Die laat dan na ongeveer twee werkdagen aan ons weten wanneer we jouw nummer mogen overnemen. Mocht de nummerovername niet lukken, laten we dit aan je weten.

4: Bezorging simkaart en/of telefoon

Wanneer de nummerovername gelukt is, ontvang je een e-mail van leveringsservice Reviva om een afspraak met je in te plannen. Wanneer je dit gedaan hebt, leveren zij het pakket bij jou af. Mocht je willen checken wat de status is, kun je dit via MijnTele2 controleren.

5: Je aanvraag afronden

Wanneer je het pakketje ontvangen hebt, krijg je binnen twee dagen een SMS en een e-mail met daarin de datum waarop je simkaart geactiveerd wordt. Direct na de activatie, wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart. Wij regelen de opzegging van je oude abonnement, daar hoef je zelf helemaal niks voor te doen. Chill toch?

Mocht je de activatiedatum nog willen wijzigen, kan dat tot uiterlijk 24 uur voor de geplande datum. Dit kun je doen via MijnTele2 of je kunt even bellen met de klantenservice. Je nieuwe contract gaat in vanaf het moment van activatie en vanaf dan betaal je de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.

6: Goed om te weten

Voordat je het een en ander in gang zet, is het belangrijk de voorwaarden met betrekking tot nummerbehoud goed door te lezen. Zo weet je zeker dat je probleemloos kunt overstappen. Wil je alles nog eens teruglezen? Dan kun je altijd terecht op deze pagina, waarop je alles kunt vinden over overstappen met nummerbehoud. Ook vind je hier het antwoord op een aantal veelgestelde vragen.

Zeau! Alles wat over overstappen met nummerbehoud gaat, even lekker op een rij. Wat vind jij van deze wijziging?

Reacties