Tele2 Blog

Betaalde sms-diensten stoppen, hoe doe ik dat?

We snappen het best hoor – zo’n bewegend achtergrondplaatje of de nieuwe track van Lil Kleine als ringtone is best grappig. Maar voordat je het doorhebt, zit je aan één of ander obscuur abonnementje voor sms-diensten vast en lijkt het behoorlijk lastig te zijn om daar weer vanaf te komen. Hoe zit dat nu eigenlijk precies? Hoe kom je aan zo’n abonnement en, belangrijker, hoe kom je er weer vanaf?

Betaalde sms-diensten: hoe kom ik er vanaf?

1: Betaalde sms-diensten: hoe zit dat nu precies?

Misschien heb je het zelf wel eens meegemaakt: je checkt je factuur via MijnTele2 en ineens zie je een onverklaarbaar bedrag onder het kopje ‘servicenummers/-berichten’ staan. Deze kosten kunnen ontstaan zijn wanneer je een betaald servicenummer hebt gebeld (bijvoorbeeld een 0900-nummer), of wanneer je geabonneerd bent op betaalde sms-diensten.

Dat laatste bespreken we graag even met je. Wil je namelijk dagelijks op de hoogte worden gehouden van je horoscoop? Besef je dan goed dat dit de nodige euro’s kan kosten. Via Consuwijzer vind je meer informatie over deze sms-diensten. Ben je benieuwd of jouw mobiele telefoonnummer geabonneerd is op een sms-dienst? Kijk dan op de website van Payinfo en kies voor de optie Inzien en & Opzeggen.

2: Betaalde sms-diensten: hoe kom ik er vanaf?

Wanneer je een betaald sms-abonnement wilt stopzetten, zijn er twee mogelijkheden:

  • • Je kunt betaalde sms-diensten dus stopzetten via Payinfo. Deze website wordt verzorgd door de aanbieders van mobiele telefonie en de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten. Zij zorgen ervoor dat je direct de sms-dienst kunt blokkeren. Je hoeft alleen maar jouw mobiele telefoonnummer in te vullen, waarna je een gratis sms krijgt waarmee je kunt inloggen. Na het inloggen zie je een overzicht van alle diensten die je op dat moment afneemt. Je kunt ze hier ook direct stopzetten.
    • Eventueel kun je de sms-dienst ook stopzetten door een sms te sturen met het woord ‘UIT’ of ‘STOP’. Welk woord je precies moet gebruiken, kun je teruglezen in de aanmeldbevestiging die je hebt ontvangen. Dat is het eerste bericht wat je kreeg toen je de dienst afsloot. Heb je deze niet meer? Stuur dan een sms-bericht met het woord ‘HELP’ naar het nummer van de sms-dienst. Daarna ontvang je een bericht met daarin informatie op welke manier je je kunt afmelden.

Het instellen van een blokkade via Payinfo is gratis en wordt binnen een dag geregeld. Hou er wel rekening mee dat je na het instellen van de blokkade geen gebruik meer kunt maken van sms-diensten. Je favoriete Voice-deelnemer zal het dus op eigen kracht en zonder jouw stem moeten redden. Je kunt de blokkade wel weer verwijderen, als je dat wilt.

3: Betaalde sms-diensten: wat als ik alles al geprobeerd heb?

Heb je alles al geprobeerd en begin je inmiddels aardig moedeloos te worden? Neem dan contact op met je mobiele provider, zodat zij dit klusje voor je kunnen klaren. Het is wel belangrijk dat je eerst zelf geprobeerd hebt de blokkade via Payinfo in te voeren. Wanneer je klant van Tele2 bent, kun je via MijnTele2 controleren welke blokkades er voor jou staan ingesteld. Dit bekijk je door via de tab ‘Je Producten’ naar Productinstellingen te gaan. In een overzicht zoals hieronder zie je of er bepaalde blokkades staan ingesteld.

Waarschijnlijk is het je nu écht gelukt om de betaalde sms-diensten te stoppen. Dat scheelt weer centjes in je portemonnee! Wil je alle info later nog eens teruglezen? Klik dan hier om naar onze website te gaan.

Reacties