Stap 1: Check of er een storing is met internet of TV bij jou in de buurt.
Via onze storingenpagina en de actuele informatie pagina van ons forum, blijf je op de hoogte. Wanneer er sprake is van een algemene storing wordt dit daar vermeld.
Is er sprake van een algemene storing?
Helaas, er is sprake van een algemene storing.
Dat vinden we heel vervelend, onze excuses!
We doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Blijf op de hoogte via ons forum.
Stap 2: Reset je TV-ontvanger.
Het resetten van de TV-ontvanger kan helpen. Je reset de tv-ontvanger door de stekker van de tv-ontvanger 30 seconden uit het stopcontact te halen. Sluit vervolgens de stroom weer aan. Je televisie gaat dan opnieuw proberen verbinding te maken. Dit kan enkele minuten duren.
Yes, het werkt weer!
Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!
Stap 3: Controleer of je internet verbinding wel werkt
Het signaal van je TV komt over de internetverbinding. Controleer of je ook met internet problemen hebt.
Haal de stroomstekker van je modem uit het stopcontact. Wacht 30 seconden en doe de stekker weer in het stopcontact. Het modem gaat opnieuw opstarten, dit kan even duren. De verschillende lampjes gaan aan/knipperen en veranderen van kleur. Wacht ongeveer 10 minuten, tot zowel het DSL- als het Powerlampje op het modem minimaal 1 minuut aaneengesloten branden.
Werkt het nu weer?
Yes, het werkt weer!
Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!
Mijn diensten werken niet
Vervelend dat je diensten nog niet werken. We willen je graag helpen en kijken wat er aan de hand is.
Neem even contact met ons op, dan helpen we je graag verder.
Stap 4: Check of je TV-ontvanger aan staat en niet in standby stand is.
Branden de lampjes op je tv-ontvanger?
• Het rode (eerste) lampje brandt op de tv-ontvanger. Dit betekent dat je tv-ontvanger in standby modus staat. > Druk op de power-knop van je afstandsbediening om uit standby stand te komen. Wanneer je tv-ontvanger niet reageert op je afstandsbediening, kun je de stappen volgen op deze pagina.
• Er branden geen lampjes op de tv-ontvanger > Controleer of de stekker van de TV-ontvanger in het stopcontact zit. Als de lampjes nog steeds niet branden, neem dan contact met ons op.
• Er brandt een blauw of groen lampje. > Prima, ga door naar de volgende stap.
Wat is jouw situatie?
Mijn diensten werken niet.
Vervelend dat je diensten nog niet werken. We willen je graag helpen en kijken wat er aan de hand is.
Neem even contact met ons op, dan helpen we je graag verder.
Stap 5: Controleer alle kabels en aansluitingen.
Controleer of de HDMI-kabel (of Scartkabel) tussen de TV en de TV-ontvanger stevig op de poorten zijn aangesloten. Controleer of de netwerkkabel tussen je TV-ontvanger en modem, in poort LAN1 of LAN2 van het modem is aangesloten. Je kunt hiervoor onze handleidingen gebruiken.
Om te checken of het niet aan de bekabeling ligt, kun je de TV-ontvanger aansluiten met een andere HDMI-kabel of Scartkabel, indien je deze hebt. Probeer het ook eens aan te sluiten via een andere TV als je daarover beschikt, zo kun je uitsluiten dat het aan je TV ligt.
Let op: Je gebruikt nooit de HMDI-kabel en de Scartkabel tegelijk. Als bij jouw aansluiting beide kabels mogelijk zijn, gebruik dan altijd alleen de HDMI-kabel.
Werkt je TV weer?
Er brandt een rood lampje op de tv-ontvanger.
Als alleen het rode lampje brandt, betekent dit dat je tv-ontvanger op standby staat. Druk op de power-knop van je afstandsbediening om uit standby stand te komen. Je tv gaat dan aan.
De afstandsbediening werkt niet.
Wanneer je TV-ontvanger niet reageert op je afstandsbediening kan dit liggen aan je afstandsbediening. Ga naar deze pagina op de stappen te volgen.
Yes, het werkt weer!
Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!
Stap 6: Controleer je verbindingsset en/of netwerkkabel
Als je een verbindingsset (powerplug) gebruikt, plaatst dan de stekker van je verbindingsset direct in een stopcontact. Bekijk de afbeelding hiernaast. Plaats eventuele stekkerdozen en/of verlengsnoeren na de verbindingsset-stekker.
Gebruik bij voorkeur een enkelvoudig stopcontact of sluit geen ander apparaat aan wanneer je de verbindingsset hebt aangesloten op een dubbel stopcontact.
Als de lampjes niet branden zoals het hoort, controleer dan of de apparatuur en de verbindingsset correct zijn aangesloten op elkaar.
Hiervoor kun je onze handleiding gebruiken.
Werkt je TV weer?
Yes, het werkt weer!
Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!
Stap 7: Controleer de bron of het kanaal
Controleer of je TV staat ingesteld op de juiste input. Zorg dat je TV en TV-ontvanger aan staan. Pak de afstandsbediening van je televisie en druk op de knop AV/Source. (Wanneer je Tele2 afstandsbediening is gekoppeld aan je televisie kan je deze ook gebruiken)
Zoek met de AV- of Source select-knop naar het juiste inputkanaal. Dit is afhankelijk van hoe je TV is aangesloten op de TV-ontvanger. (HDMI-kabel of scartkabel)
Heb je nu weer beeld?